آرشیو بهمن ماه 1400

ویلا در شمال

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

برای خرید ویلا در شمال ۲ موضوع مطرح است

۸ بازديد

خرید ویلا در شمال سال 1401

در عصر حاضر خرید ویلا در شمال به عنوان یکی از بهترین راه ها برای سرمایه‌گذاری بلند و کوتاه مدت به شمار می رود, چون با خرید یک ویلای مناسب پس از گذشت چند ماه یا حتی چند سال می‌توان ویلای مورد نظر را با قیمتی بیشتر به فروش رساند. همچنین خرید یک ویلا آن هم در مناطق شمال کشور کمک زیادی به یک سرمایه‌گذاری پر سود خواهد کرد. به طور کلی خرید ویلا یکی از موارد کم ریسک برای انجام سرمایه‌گذاری ها است.


عنوان مثال در هنگام خرید یک ویلا فقط ظاهر ان را بنای انتخاب قرار ندهید و به زمین های اطراف حتما توجه کنید؛ زیرا زمین های اطراف ویلا و همچنین موقعیت مکانی آن، تاثیر زیادی در افزایش قیمت ویلای مورد نظر خواهد داشت. به همین دلیل اگر هدفتان از خرید ویلا در شمال، سرمایه‌گذاری است بهتر است ویلایی را انتخاب کنید تا در هر لحظه امکان فروش آن وجود داشته باشد.

برای خرید ویلا در شمال ۲ موضوع مطرح است:

  1. ارزان بودن
  2. گران بودن

البته برای از بعضی افراد اینگونه نیست و موضوع بر اساس ساحلی بودن جنگلی بودن و کوهستانی بودن است، که در این مقاله این چند مورد را بررسی می کنیم, برای بعضی خریداران هدف فقط خرید ویلای ارزان است که بر اساس بودجه خود در نظر می‌گیرد توصیه ای که برای این دسته عزیزان داریم این است که بعدها بالا رفتن قیمت ویلا روی ویلاهای آنها تاثیر بخصوصی نخواهد گذاشت. در واقع آنها نباید خواهان بالا رفتن قیمت آنچنانی ویلای خود باشند.
آن دسته از افرادی که خواهان خرید ویلا های گران یا به قول معروف به دنبال خرید ویلا های لاکچری هستند خانه ها را از نظر ساختار معماری و موقعیت مناسب شهری نزدیک بودن به مراکز : تفریحی ،رفاهی و درمانی و دیگر امکانات مورد بررسی قرار می‌دهند انتخاب بین ساحلی بودن جنگلی بودند و کوهستانی بودن ویلا کاملاً به سلیقه خریدار بستگی دارد و معمولاً خانواده هایی که جوان تر هستند معمولا مناطق ساحلی را برای خرید انتخاب میکنند و خانواده‌هایی که دارای افراد مسن یا بازنشسته هستند خواهان مناطق دارای آب و هوای خوب و پر از آرامش را هستند که به آنها ویلاهای جنگلی را پیشنهاد می‌کنیم .
اما ویلای کوهستانی معمولاً مورد سلیقه همه افراد نیست و بیشتر خود بومی‌های منطقه ویلاهای کوهستانی را خریداری می‌کند داشتن یک خانه یا ویلا درهمه دوره های زندگی مورد توجه و دغدغه اصلی بشر بود که معمولا تحت تاثیر نوساناتی مانند ضریب تخریب ، نرخ تورم و عوامل اقتصادی دیگر قرار می‌گیرد. طبق تحقیقات کارشناسان مسکن ، معمولاً در نیمه اول سال تقاضا برای خرید خانه و ویلا بیشتر می شود مخصوصاً از فروردین تقاضا برای خرید ویلا به اوج خود می رسد ، اما در بقیه ماه ها کمی ریزش مشتری خواهیم داشت خرید ویلا هم مانند زمین دستخوش تغییرات درون کشوری و برون کشوری شد که مخصوصاً در سال ۱۴۰۰ به دلیل کرونا ویلاهای شمال کشور بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران و خریداران قرار گرفت به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و مناسب جنگل های بکر و ناب قیمت‌ها روند افزایشی بسیاری داشت. در حال حاضر ویلا ها به دو صورت شهرکی و مستقل وجود دارند.
ویلاهای شهرکی به ویلاهایی گفته شده که چندین ویلا در کنار یکدیگر در یک زمین با متراژ بالا بنا می‌شوند. اما ویلای مستقل به ویلایی گفته شده که طراحی و احداث آن ها بر روی یک زمین مستقل انجام می‌شود.
ویلاهای شهرکی به علت این که طراحی آن ها توسط یک شرکت پیمانکاری صورت می‌گیرد و تقریبا همه خانه ها شبیه هم هستند ممکن است از متریال مرغوب استفاده نشود از قیمت خرید کمتری برخوردار هستند, به همین منظور می‌توان ویلای شهرکی را برای خرید انتخاب نمود.
اما در مقابل ویلاهای مستقل با قیمتی بیشتر از ویلاهای شهرکی به فروش می‌رسند که دلیل آن هم مجزا بودن ویلا است که حالت شخصی ساز دارد, ویلای مستقل نمونه دیگری از ویلا است که طراحی و احداث ان روی یک زمین مستقل انجام می‌شود, قیمت فروش ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت در شهرهای گوناگون شمال، تفاوت قابل‌توجهی دارد. تفاوت در برخی شهرها به بیش از دو برابر هم می‌رسد. شرایطی مانند بافت ویلایی شهر، نزدیک بودن به دریا یا جنگل و کیفیت ویلاهای ساخته‌شده، طرح و سبک ساخت ویلا از عوامل موثر بر این تفاوت‌ قیمت ها هستند.

هزینه ساخت ویلا

۷ بازديد

ساخت ویلا

در حالت کلی همه فکر می‌کنند که هزینه های ساخت یک ویلا یا ساختمان فقط مختص مرحله اجرا است اما این‌گونه نیست بیاید با هم در این مورد بیشتر بدانیم: اما قبل از شروع کار ساختمانی سازندگان باید هزینه هایی را پرداخت کنند و مهمتر از همه باید هزینه‌های اولیه را برآورده کند چون در صورت عدم برآورد صحیح ممکن است مالک آن دچار ضرر و زیان‌های بسیاری شوند که نه تنها سود نمی‌کنند بلکه ضررهای زیادی را هم متحمل می شوند.

برای به دست آوردن هزینه ساخت ویلا باید عنوان های زیادی را در نظر گرفت، مانند:

– موقعیت قرارگیری زمین

– سطح شیب -نوع کاربری زمین

-مقدار خاکبرداری

-کیفیت متریال به کار رفته

-مسیرهای قابل دسترسی

-متراژ ویلا -تعداد طبقات

-نوع بدنه ویلا -سبک طراحی

-دکوراسیونهای داخلی

-حیاط سازی

-دستمزدهای استادکاران کارگران و مهندسین

قابل ذکر است که شرایط آب و هوایی برای شروع کار بسیار مهم است؛ زیرا در بعضی مکان ها مانند کوهستان ها فصل سرد و بارندگی ها زود از راه می رسند و کارها به سختی و بسیار آهسته پیش می‌روند که این خود باعث افزایش هزینه برای سازندگان و کارفرمایان می شود همچنین هرچه زمین ساخت محل ویلا از شهر فاصله می‌گیرد به دلیل مسیر طولانی تر برای حمل لوازم و وسایل مورد نیاز هزینه‌های بیشتری می شود. البته به نسبت هزینه ی ساخت کل ویلا بسیار نا چیز است. معمولاً در بحث ساخت و ساز در سال ۱۴۰۰ هزینه کردن برای ویلا یکی از مهمترین عامل ویلا سازی محسوب می شود چه در ساخت ویلا های مدرن چه در ساخت ویلاهای کلاسیک همچنین موارد دیگری هم در هزینه ها تاثیر گذار است و باعث بالا رفتن بیشتر هزینه‌ها می‌شود که عبارت است از:

– آبنما

– استخر

– طرح های خاصی که به سلیقه های شخصی انجام می شود.

– اکسسوری ها وتزیینات

– سقف کاذب

– دیوارپوش

– کفپوش

– کابینت های خاص

– آلاچیق

– باربکیو

– سالن ورزش

– سونا جکوزی

کل هزینه هایی که برای ساخت ویلا یا هر سرپناه دیگری لازم است را به طور خلاصه در زیر عنوان می‌کنیم:
خرید زمین
تامین مصالح
هزینه هر متر مربع زیر بنا
هزینه تاسیسات برقی
هزینه تاسیسات مکانیکی
دستمزد استادکاران و کارگران
طراحی داخلی
محوطه سازی
هزینه های بیمه ی کارگران و حوادث
مالیات
هزینه تعداد طبقات
هزینه های مربوط به مشاوران و بنگاههای املاک
هزینه‌های مربوط به شهرداری و پروانه ساخت هزینه های مربوط به آوردن و نصب انشعابات متوسط زمان مربوط به ساخت ویلا در سال ۱۴۰۱ از خرید زمین تا ساخت ویلا حدوداً یک سال الی یک سال و شش ماه طول می کشد.
مثال حدودی هزینه ساخت خانه با متراژ ۱۰۰ متر شامل کمترین هزینه بیشترین هزینه و میانگین این دو
شامل کمترین هزینه ۸۰۰ میلیون
بالاترین هزینه یک میلیارد و دویست
حد وسط این دو یک میلیارد
در آخر برای ساخت ویلا حتما از مشاوران و استادکاران باتجربه و با تبحر کمک بگیرید چون آنها با دانش و تجربه ی کافی که دارند از اتلاف وقت وهزینه جلوگیری میکنند با توجه به ثابت نبودن قیمت ها برآورد کردن برآورد کردن قیمت ساخت هر متر ویلا یا خانه کار واقعاً مشکلی است. هزینه‌های بالا صرفاً حدودی بوده و این هزینه‌های گفته شده حدودی است با توجه به تورم موجود در سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۴۰ الی ۶۰ درصد گرانتر خواهد شد. با تمام بررسی‌هایی که انجام دادیم و برآورد قیمت ها توجه داشته باشید که تمام قیمت ها به صورت روزانه تغییر می‌کند و تا آخر ساخت و ساز قیمت‌ها به صورت یکسان نیست, در آخر برای مشاوره و خرید ویلا در شمال می‌توانید با ما تماس بگیرید.

معایب ویلا های کوهستانی

۶ بازديد

ویلا کوهستانی

به هر نوع ویلایی که در دامنه و یا بالای کوه ساخته شود ویلای کوهستانی گفته می شود. شاید ویلای کوهستانی از لحاظ رقابت در خریدو فروش با ویلا های جنگلی و ساحلی کمی عقب تر باشد، اما باز هم محبوبیت و جذابیت خاص خود را دارد. این ویلا ها در سال های اخیر فروش خوبی داشته اند و هم اکنون هم مورد توجه مردم زیادی قرار دارد. بعضی از ویلا های کوهستانی از لحاظ نوع ساختار شبیه هم هستند و می توان یک بازه قیمتی نسبتا پایدار را برای آن ها در نظر گرفت. همچنین از عوامل موثر در قیمت این منازل باید به متریال و مصالح ساختمانی به کار رفته، متراژ و نوع ویلای کوهستانی اشاره کرد که باعث ایجاد تغییراتی در مقدار هزینه کردن شما خواهند شد.


آب هوای سرد و خنک مناطق کوهستانی باعث شده تا افراد شهر نشین، در تابستانه ها، با سفر به کوه پایه ها (ییلاق) بتوانند، از این آب و هوای مطبوع بهره مند گردند، همچنین ییلاق، علاوه بر جنبه طبیعت گردی و تغییر حال و هوا، می تواند بهترین مقصد برای سرمایه گذاری در شمال کشور باشد. زندگی در مناطق کوهستانی، علاوه بر دیدگاها و جنبه های مثبت، نیازمند امکانات بیشتر، از دیگر مناطق است، و زندگی در این محیط، دارای شرایط خاص و سخت تر است.
ساخت و ساز در مناطق کوهستانی بسیار محدود می‌باشد. اولین و مهمترین دلیل این موضوع را می‌توان نامساعد بودن آب وهوا در پاییز و زمستان این مناطق تلقی کرد. برای ساخت خانه و ویلا باید ابتدا درختان یک منطقه را قطع کرده و آزمایش‌های مکانیک و دینامیک خاک را انجام دهند. پس از آنکه از مساعد بودن زمین اطمینان حاصل کردند باید حفاری زمین آغاز شود. در هنگام انجام حفاری زمین نیز معمولاً با مشکلات بسیار زیادی از قبیل برخورد به تخته سنگ‌ها یا لایه‌های غیر قابل نفوذ رو به رو خواهید شد.

ویلای کوهستانی

مزایای ویلا کوهستانی:
از‌ مزایا ویلا در کوهستان ها داشتن آب و هوای تقریباً خشک و خنک که یک مولفه بسیار مناسب برای التیام بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های مفصلی و استخوانی می باشد همچنین آب و هوای کوهستانی نسبت به دیگر مناطق از آلودگی بسیار پایین تر برخوردار بوده و طراوت خاصی دارد.داشتن مناظر و چشم انداز ها مانند کوه ها دره ها رودخانه ها و آبشارهای بزرگ و کوچک زندگی تقریباً بکر روستایی و همچنین شب های بسیار دلنشین با داشتن آسمانی صاف با ستاره های فراوان.
قیمت مناسب تری نسبت به مناطق جنگلی و ساحلی دارد.
داشتن آب و آشامیدنی سالم و گوارا که این خود نعمت بسیار بزرگی است .
داشتن گیاهان دارویی و خوراکی با خاصیت بسیار فراوانی که در اکثر مناطق کوهستانی یافت می‌شود.
قیمت مناسب نسبت به مناطق ساحلی و جنگلی
اب و هوای مطبوع به خصوص در فصل تابستان که خنکای آن قابل چشم پوشی نیست
بکر‌و دست نخورده بودن محیط کوهستانی

معایب ویلا های کوهستانی:
به دلیل کوهستانی بودن ، جاده های دسترسی معمولاً سخت‌تر از دیگر مناطق است و به همین دلیل برای تردد با زحمت بیشتری مواجه هستیم.
بالابودن هزینه مصالح ساختمانی و دستمزد ها
نداشتن سیستم گرمایشی مناسب به دلیل نبود گاز طبیعی و لوله کشی گاز
برای تهیه سوخت جایگزین دردسر های بیشتری نسبت به بقیه مناطق دارد
عدم استفاده از ویلا به دلیل عدم تردد در فصول سرد سال.
عدم دسترسی به مراکز درمانی و آموزشی
عدم دسترسی خرید مایحتاج روزانه
برای اقامت در ویلاهای کوهستانی باید طبق مدت اقامت خرید کلی انجام داد و ذخیره کرد.
ویلاهای مناطق‌کوهستانی به سختی به فروش میرسند‌.
فاصله زیاد از مرکز شهر و راه های ارتباطی.
نبود انتن های تلفنی و تکلنولوژی
امنیت پایین مناطق کوهستانی به دلیل اینکه در فصول سرد سال معمولا خالی از سکنه است ورود افراد متجاوز و دزد.
به طور کلی زمین‌های کوهستانی مکان‌هایی می باشند که از تراکم جمعیت کمتری برخوردارند.
از این رو آرامش آنها بیشتر خواهد بود.

جهت خرید زمین یا حتی خرید ویلا در شمال می‌توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.